Warunki gwarancji
WARUNKI GWARANCJI I OPIS PROCEDURY GWARANCYJNEJ
A. WARUNKI UDZIELONEJ GWARANCJI:
1. Gwarancja dotyczy kompletnych urządzeń marki Sinclair (zwanych dalej urządzeniami) dystrybuowanych przez Technikę Chłodzenia sp. z o.o. (zwaną dalej Dystrybutorem) z siedzibą w Zabrzu, przy ul. Pyskowickiej 24, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000351271, NIP: 6482723130, REGON: 241531848 i sprzedawanych za pośrednictwem Autoryzowanego Serwisu Sinclair (dalej jako ASS lub Gwarant).
2. Obowiązki gwaranta wynikające z niniejszej gwarancji wykonuje Autoryzowany Serwis Sinclair, posiadający aktualny Certyfikat ASS wydany przez Dystrybutora, a upoważniający ASS do montażu urządzenia, napraw gwarancyjnych i przeglądów technicznych (Gwarant lub ASS). Obowiązki i prawa Gwaranta może wykonywać także inny Sprzedawca posiadający status ASS, pod warunkiem przejęcia odpowiedzialności wynikającej z Karty Gwarancyjnej.
3. Niniejsza gwarancja dotyczy urządzeń zakupionych wyłącznie u ASS na terenie Rzeczpospolitej Polskiej i obejmuje wyłącznie terytorium Rzeczpospolitą Polską. W przypadku urządzeń mobilnych, nie jest wymagane, aby zakupu dokonano u ASS.
4. Dla skorzystania z niniejszej gwarancji wymagana jest instalacja urządzenia przez ASS/Gwaranta. Nie dotyczy to urządzeń mobilnych,
5. Gwarant gwarantuje sprawne działanie urządzeń, na które udziela gwarancji, pod warunkiem korzystania z urządzenia zgodnie z przeznaczeniem, warunkami techniczno- eksploatacyjnymi opisanym w Instrukcji Obsługi oraz w przypadku spełnienia przez Klienta warunków wskazanych w niniejszej Gwarancji.
6. Niniejsza Gwarancja poniżej zawiera także Procedurę, której Klient ma przestrzegać, aby móc skorzystać z Gwarancji. W ramach Procedury Gwarancji, w celu zgłoszenia produktu należy skontaktować się z ASS/Gwarantem, który dokonał sprzedaży i instalacji urządzenia zgodnie z informacją wskazaną na Karcie Gwarancyjnej. ASS/Gwarant, który dokonał sprzedaży i montażu urządzenia, po otrzymaniu zgłoszenia przez Klienta, we własnym zakresie diagnozuje potencjalną awarię, ew. przeprowadza demontaż uszkodzonych i montaż nowych części zamiennych lub dokonuje innych koniecznych napraw.
7. Każda instalacja urządzenia pociąga za sobą odpowiedzialność serwisowania tegoż sprzętu przez ASS/Gwaranta.
8. Osobą kontaktową dla klienta w przypadku awarii jest ASS/Gwarant.
9. Gwarant/ASS wykona naprawę gwarancyjną niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni licząc od dnia udostępnienia mu urządzenia przez Klienta. W przypadku konieczności dostawy części zamiennych od producenta urządzenia, termin może się wydłużyć do 28 dni roboczych. Terminy te są obowiązujące, o ile nie wystąpią okoliczności traktowane jako mające postać siły wyższej uniemożliwiającej spełnienie świadczenia w oznaczonym czasie np.: powódź, pożar, strajki, klęski żywiołowe, restrykcje importowe, wojna itp.
10. Dane kontaktowe Gwaranta/ASS, który dokonywał instalacji urządzenia znajdują się na karcie gwarancyjnej.
11. Okres gwarancji urządzeń liczony jest od daty zakupu urządzenia przez Klienta od Gwaranta/ASS. Przez datę sprzedaży rozumie się datę wystawienia dowodu zakupu urządzenia przez Gwaranta/ASS (faktura/paragon). Klient dokonuje wyboru okresu trwania gwarancji, najpóźniej przy montażu urządzenia. Informacja taka musi zostać odnotowana w Karcie Gwarancyjnej przez Gwaranta/ASS. Nie dotyczy to urządzeń mobilnych, dla których jest przewidziany jeden okres gwarancji w skazany w tabeli poniżej.
12. Gwarant/ASS nie ma obowiązku dostarczyć klientowi urządzenia zastępczego na czas naprawy.
13. W przypadku uzasadnionym warunkami eksploatacyjnymi, Gwarant/ASS ma prawo wyznaczyć dodatkowy odpłatny przegląd techniczny. Informacja taka musi zostać wpisana do Karty Gwarancyjnej przez Gwaranta/ASS.
14. Dla prawidłowej pracy urządzenia zalecane jest, aby Gwarant/ASS sprzedający urządzenie, wykonujący montaż i obsługę gwarancyjną urządzenia, wykonywał również odpłatne okresowe przeglądy techniczne.
15. Gwarant/ASS wykonujący instalację urządzenia jest zobowiązany do przeprowadzenia konfiguracji aplikacji mobilnej służącej do sterowania urządzeniem przez połączenie internetowe (jeżeli taka istnieje) oraz do przeszkolenia Klienta z obsługi klimatyzacji oraz sposobów jej sterowania.
16. Niniejsza gwarancja obejmuje wyłącznie uszkodzenia i wady ukryte urządzenia, jak również montaż i prawidłowe jego funkcjonowanie.
17. Gwarant/ASS nie ponosi odpowiedzialności za szkodę w mieniu lub zdrowiu wynikłą z użytkowania urządzenia, a stanowiącą następstwo jego użytkowania niezgodnego z jego przeznaczeniem lub warunkami eksploatacyjnymi ustalonymi w Instrukcji Obsługi, w szczególności polegające na zmianach konstrukcyjnych, zużyciu lub naprawie przez Klienta lub nieuprawnioną osobę trzecią.
18. Klient ponosi koszty związane z usługą gwarancyjną w przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia reklamacyjnego.
19. Na podstawie niniejszej gwarancji wyłącza się odpowiedzialność Gwaranta z tytułu bezpośrednich i pośrednich strat wynikłych z użytkowania zakupionego produktu bądź też niemożliwości jego użycia.
Okresy gwarancji:
Urządzenie marki Sinclair | Możliwe długości gwarancji po spełnieniu poniższych warunków: | |
60 miesięcy | 36 miesięcy | |
Klimatyzatory typu split, multi split, systemy SDV, pompy ciepła, akcesoria fabryczne do tych urządzeń | - odpłatny przegląd techniczny dokonywany co najmniej raz na 6 miesięcy przez ASS/Gwaranta posiadający aktualny Certyfikat ASS - czytelnie i poprawnie wypełniona Karta Gwarancyjna wraz z odnotowanymi przeglądami i ewentualnymi naprawami - użytkowanie urządzenia zgodne z przeznaczeniem i warunkami techniczno-eksploatacyjnymi zawartymi w instrukcji obsługi, w szczególności właściwa eksploatacja, konserwacja, obsługa, przechowywanie itp. - ASS/Gwarant w module serwisowo-gwarancyjnym na stronie www.rejestracjagwarancji.sinclair.pl musi: - zarejestrować urządzenie w terminie do 30 dni od daty sprzedaży - odnotowywać wszystkie przeprowadzone czynności serwisowe (instalacja, przeglądy, naprawy, itp.) najpóźniej po upływie 30 dni |
- odpłatny przegląd techniczny dokonywany co najmniej raz na 12 miesięcy przez ASS/Gwaranta posiadający aktualny Certyfikat ASS - czytelnie i poprawnie wypełniona niniejsza Karta Gwarancyjna wraz z odnotowanymi przeglądami i ewentualnymi naprawami - przedstawienie dowodu zakupu urządzenia z czytelną datą sprzedaży - użytkowanie urządzenia zgodne z przeznaczeniem i warunkami techniczno-eksploatacyjnymi zawartymi w instrukcji obsługi, w szczególności: właściwa eksploatacja, konserwacja, obsługa, przechowywanie itp. - montaż części zamiennych przez ASS/Gwaranta |
Urządzenie marki Sinclair | Gwarancja 36 miesięcy po spełnieniu poniższych warunków: |
Agregaty wody lodowej, klimakonwektory, podgrzewacze CWU, klimatyzatory okienne, akcesoria do tych urządzeń | - odpłatny przegląd techniczny dokonywany co najmniej raz na 12 miesięcy przez ASS/Gwaranta posiadający aktualny Certyfikat ASS - czytelnie i poprawnie wypełniona niniejsza Karta Gwarancyjna wraz z odnotowanymi przeglądami i ewentualnymi naprawami - przedstawienie dowodu zakupu urządzenia z czytelną datą sprzedaży - użytkowanie urządzenia zgodne z przeznaczeniem i warunkami techniczno-eksploatacyjnymi zawartymi w instrukcji obsługi, w szczególności: właściwa eksploatacja, konserwacja, obsługa, przechowywanie itp. - montaż części zamiennych przez ASS/Gwaranta |
Urządzenie marki Sinclair | Gwarancja 24 miesiące po spełnieniu poniższych warunków: |
Klimatyzatory przenośne, osuszacze, oczyszczacze, monoblok przyścienny, klimatyzatory do kamperów i do łodzi i akcesoria fabryczne do tych urządzeń | - odpłatny przegląd techniczny dokonywany co najmniej raz na 12 miesięcy przez ASS/Gwaranta posiadający aktualny Certyfikat ASS - czytelnie i poprawnie wypełniona Karta Gwarancyjna wraz z odnotowanymi przeglądami i ewentualnymi naprawami - przedstawienie dowodu zakupu urządzenia z czytelną datą sprzedaży - użytkowanie urządzenia zgodne z przeznaczeniem i warunkami techniczno-eksploatacyjnymi zawartymi w instrukcji obsługi, w szczególności: właściwa eksploatacja, konserwacja, obsługa, przechowywanie itp. - montaż części zamiennych przez ASS/Gwaranta |
B. WYŁĄCZENIA GWARANCJI
1. Gwarant/ASS odmawia przyjęcia gwarancji, w przypadku:
· przeprowadzenia montażu, napraw lub przeglądów technicznych urządzenia przez osoby nieuprawnione (nieposiadające Certyfikatu ASS, F-GAZ, SEP)
· braku okresowych przeglądów technicznych urządzenia przez ASS,
· dokonywania zmian konstrukcyjnych w urządzeniu,
· użytkowania urządzenia niezgodnie z przeznaczeniem i warunkami techniczno-eksploatacyjnymi wskazanymi w Instrukcji Obsługi,
· braku karty gwarancyjnej i/lub brak dowodu zakupu.
2. Gwarancja nie obejmuje:
· czynności i zużytych części wynikających z eksploatacji urządzenia, tj. konserwacja i wymiana filtrów, wymiana baterii w pilocie itp.
· wad i awarii wynikających z normalnego zużycia podczas eksploatacji urządzenia, tj. zarysowania, trudne do usunięcia zabrudzenia, wytarcia napisów, itp.
· instalacji czynnika chłodniczego, systemu odprowadzania skroplin i zasilania elektrycznego
· mechanicznych uszkodzeń i wynikających z nich wad,
· uszkodzeń powstałych z przyczyn zewnętrznych lub siły wyższej (np. wyładowań atmosferycznych, powodzi, pożaru, korozji, przepięć sieci elektrycznej, itp.),
· usterki spowodowane naprawami, przeróbkami i zmianami konstrukcyjnymi dokonywanym samodzielnie lub przez podmiot do tego nieuprawniony,
· roszczenia z tytułu parametrów technicznych sprzętu, o ile są one zgodne z podanymi przez producenta,
· urządzenia, których Kartę Gwarancyjną lub numery seryjne zmienione, zamazano, usunięto lub zatarto.
C. PRZEGLĄDY KONSERWACYJNE URZĄDZEŃ OBEJMUJĄ NASTĘPUJĄCE CZĘŚCI:
· sprawdzenie ogólnego stanu urządzenia,
· sprawdzenie stanu izolacji przewodów elektrycznych, sprawdzenie izolacji termicznej rur chłodniczych,
· czyszczenie filtrów powietrza,
· czyszczenie wymienników ciepła odpowiednimi środkami chemicznymi,
· sprawdzenie szczelności i drożności instalacji odprowadzenia skroplin oraz pracy pompki skroplin jeśli jest zainstalowana,
· sprawdzenie parametrów pracy urządzenia oraz szczelności układu,
· czyszczenie obudowy urządzenia,
· dokonania wpisu do CRO jeśli urządzenie jest zarejestrowane.
D. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W razie sporu wynikającego z postanowień niniejszej gwarancji, sądem właściwym jest sąd siedziby Gwaranta. Zapis ten nie dotyczy konsumentów.
2. W przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową Klientowi z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt ASS (rękojmia) oraz że gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej (rękojmię). Klient może wykonywać uprawnienia z tytułu niezgodności rzeczy sprzedanej z umową (rękojmia) niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
3. W przypadkach nieopisanych w niniejszych warunkach zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego (Ustawa z dn. 23 kwietnia 1964r. z późn. zmianami, Dz. U. 1964 nr 16 poz. 93), jak również ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U.2020.287 t.j. z dnia 2020.02.21 z późn. zm.).